https://www.youtube.com/watch?v=Wl6tqw2UXtk&t=1s
Stolen Shoes Entertainment on pieni mutta sisukas peleihin keskittyvä it-alan yritys. Vaikka firma on vasta puoli vuotta sitten perustettu, sen riveistä löytyy työntekijöiden ikään nähden uskomaton määrä kokemusta.
"Harrastuneisuutta löytyy niin paljon, että Simo saattaa lauantai-iltana tehdä jonkun softan ja laittaa sen meille WhatsAppilla, että kattokaa, mä tein tämmösen", Stolen Shoesin toimitusjohtaja Miikka Sipilä kertoo nauraen.
Tiiimi ei häpeile porukan nuorta ikää, sillä he tietävät, että kokemusta koodaamisesta voi saada muualtakin kuin työelämästä. Simo Rinteelle asia on ollut selvää jo nuoresta, sillä hän on näperrellyt koodin kimpussa jo 10-vuotiaasta lähtien. Näin vastavalmistuneellakin voi olla kokemusta käytännön devaamisesta jo 15 vuotta.
"On sitä tullut koodailtua aika pitkään", Rinne toteaa vaatimattomasti.
Takana tuotekehitystä ja asiakasprojekteja
Yritys haluaa tulevaisuudessa painottua pelikehitykseen, mutta se tekee mielellään alihankintana erilaisia ohjelmistokehitysprojekteja. Vahvuutenaan tiimi pitää etenkin C#:a ja JavaScriptia sekä Unity-pelimoottoria, joiden ohella kokemusta ja intoa löytyy moneen muuhunkin teknologiaan ja ohjelmointikieleen. Tiimin tarkemmista osaamisalueista pääset lukemaan tästä.
Aiemmissa projekteissaan Stolen Shoes on toteuttanut pelien lisäksi muun muassa web-sovelluksia sekä hyödyntänyt VR-maailmaa sovelluskehityksessä ja prototypoinnissa. Uusimpien teknologioiden käyttö ja valmiiden kirjastojen hyödyntäminen ovat heille tärkeää, jotta aikaa säästyy sekä tiimiltä itseltään että asiakkaalta.
Yhteisistä jameista lisää osaamista
Stolen Shoesissa tiedetään, että ohjelmistoalalla pärjääminen edellyttää oman osaamisen jatkuvaa kehittämistä. Sen vuoksi tiimi järjestää vapaa-ajalla yhteisiä koodausjameja, joissa tutustutaan uusiin teknologioihin, testaillaan uusia kirjastoja ja kokeillaan prototyyppien avulla niiden eri ominaisuuksia.
"Nytkin meillä on aikeissa tutustua Unityn uuteen Entity Component Systemiin, kun se on ehkä tulossa Unityssä käyttöön. Halutaan testata sitä jo ennen kuin se tulee, niin osataan sitten käyttää sitä", Tero Paavolainen kertoo.
Aiempien projektien lisäksi porukasta löytyy osaamista myös paperilla, sillä Paavolainen ja Rinne ovat valmistuneet maistereiksi Jyväskylän yliopistosta pääaineenaan tietotekniikka. Lisäksi molemmat ovat toimineet yliopiston ohjelmointikurssien tuntiopettajina usean vuoden ajan.
"Voisin todeta, että ollaanhan me aika kova tiimi. Jos äijillä on 25-vuotiaana 15 vuoden kokemus, niin onhan se aika kova", Miikka Sipilä sanoo.
Lue myös nämä:

5 syytä valita AWS SaaS-projektillesi
Viime vuosina kiinnostus software as a service (SaaS) kohtaan on kasvanut merkittävästi. Kaikenkokoiset yritykset siirtyvät yhä enemmän pilveen...

Miksi Mobile First Design on tärkeää palvelukehityksessä ja kuinka se vaikuttaa käyttökokemukseen
Mobile First Design on suunnittelutapa, joka asettaa etusijalle mobiililaitteiden käyttäjät tietokoneiden tai muiden laitteiden käyttäjien sijaan. Asiantuntijamme Rasmus...

Miten AWS Well-Architected edistää pilven turvallisuutta ja hallintaa?
Asiantuntijamme Jussi Immonen kirjoitti aiemmin yleisesti AWS:n Well-Architected Reviewistä (WAR) ja sen hyödyistä yritykselle. Tässä artikkelissa perehdytään Well-Architected...
Ota meihin yhteyttä
