Miten yritykset käyttävät Live Stream Shoppingia eri toimialoilla

12/1/2023

Kristina Verlin

Nykyään myynnin lisääminen verkkokaupoissa on vahvasti riippuvainen siitä, miten minimoidaan käyttäjän askeleet ostoprosessissa. Asiaa on tutkittu paljon, ja on huomattu että yksinkertainen ja nopea ostoprosessi vähentää keskeytettyjen ostotapahtumien määrää huomattavasti. Oikean tuotteen etsiminen, ominaisuuksien vertailu ja arvostelujen lukeminen voi olla väsyttävää nykykuluttajalle, joten miten laajentaa asiakaskuntaa vuonna 2023?

Mitä työkalua käyttää myynnin lisäämiseen vuonna 2023?

Yksi uudemmista markkinoinnin & myynnin työkaluista on “liveshoppailu” tai alunperin “Live shopping”. Liveshoppailun avulla on mahdollista rakentaa ja vahvistaa asiakkaan luottamusta brandiä ja myyjää kohtaan, luomalla suoran yhteyden asiakkaan ja myyjän välille. Lisäksi liveshoppailu motivoi asiakkaita tekemään ostoksia heti tapahtuman aikana.

Tämän takia, ei ole yllättävää, että monet suuret vaate-, kosmetiikka-, teknologia- ja jopa mediamerkit ovat kiinnittäneet huomiota liveshoppailuun ja ovat hyödyntäneet sitä menestyksekkäästi.

Miksi liveshoppailu -tapahtumat ovat verkkokauppasi menestyksen salaisuus?

1. Videosisällön suosio

Digital 2022 Global Overview Reportin mukaan 91 % käyttäjistä katsoo videosisältöä vähintään kerran viikossa

2. Käyttäjät viettävät enemmän aikaa verkossa

Datareportalin mukaan käyttäjät viettivät verkossa keskimäärin 6 tuntia 58 minuuttia päivässä, tammikuussa 2022.

3.  Kaksinkertainen etu: mukavuutta sekä asiakkaalle että myyjälle

Asiakasta houkuttelee mahdollisuus nähdä, miltä tuote näyttää ja toimii "livenä", miten sitä valmistetaan ja käytetään. Sen lisäksi asiakkaat voivat arvioida tuoteen kokoa, kysyä kysymyksiä ja saada heti vastauksia tai saada alennusta ja erikoistarjouksia. Ja mikä tärkeintä - säästä aikaa, koska osto tehdään vaihtamatta kolmannen osapuolen palveluihin.

Liveshoppailu -tapahtuman aikana yritykset voivat käyttää erilaisia metodeja sekä työkaluja – alennuskoodeja, lahjoja ja erikoistarjouksia joilla motivoida ostamaan, ja lisäämään tuntemusta ja luottamusta brändiin, sekä tuotteeseen.

Kuka voi kehittyä liveshoppailun avulla, ja miten?

Tietenkin uusi mainostyökalu herättää kysymyksiä verkkokaupan omistajille. Sopiiko tämä myynnin menetelmä yrityksellesi?

Liveshoppailun selkeä etu on, että tämä työkalu sopii sekä suurille brändeille että pienille yrityksille. Brändin omistaja, ulkopuolinen asiantuntija tai vaikuttaja voi olla tapahtuman isäntä. Menestys riippuu ideastasi ja tapahtuman skenaariosta.

Muoti- ja koruteollisuudelle

Tällä alalla liveshoppailu on uusi kanava kommunikoida yleisön kanssa. Ehdoton etu on, että kaikki liikenne keskittyy brändin verkkosivuille, mikä johtaa maksimaaliseen käyttäjien sitoutumiseen.

Liveshoppailu -tapahtuma antaa asiakkaalle mahdollisuuden nähdä, miltä tuote näyttää tosielämässä. Ohjaaja voi kokeilla tuotteita ja kertoa niiden laadusta ja mukavuudesta, mikä on paljon selkeämpää ja vakuuttavampaa kuin kuvat verkkokaupassa.

Millaiseen tapahtumaan kannattaa keskittyä?

  • Uuden malliston tai tuotteen julkaisu

  • Asiantuntijan neuvoja muotiin, trendeihin ja tyyliin

  • Myynnin ja tapahtumien toteuttaminen erikoistarjouksilla

Kauneus & Kosmetiikka

Kauneusalalla liveshoppailu -tapahtumat on asiakkaallesi mahdollisuus saada konsultaatiota tuotteesta. Asiakas pääsee tutustumaan tuotteen ominaisuuksiin, mistä se koostuu, millaisia vaihtoehtoisia tuotteita on tarjolla ja varotoimista.

Millaiseen tapahtumaan kannattaa keskittyä?

  • Asiantuntijan neuvoja

  • Haastatteluja tai Q&A-istuntoja

  • Uusien tuotteiden julkistaminen

  • Virtuaalikurssit meikistä ja ihonhoidosta

  • Esityksiä myymälässäsi esitellystä tuotemerkistä/linjasta.

Tuotteet lapsille

Ajansäästö on yksi tärkeimmistä tekijöistä tuotteiden valinnassa, minkä vuoksi nykyaikaiset vanhemmat suosivat verkkokauppoja. Näyttää siltä, ​​että liveshoppailu -tapahtumien kohdeyleisö on selvä - vanhemmat. Liveshoppailua varten voidaan kuitenkin jakaa kohdeyleisö useisiin pääryhmiin: vastasyntyneiden, taaperoiden, koululaisten ja teini-ikäisten vanhemmat.

Millaiseen tapahtumaan kannattaa keskittyä?

  • Asiantuntijan neuvoja ravitsemuksesta, hoidosta, opetuspeleistä ja muista tarvittavista tuotteista tietyn ikäisille lapsille

  • Uuden malliston tai tuotteen lanseeraus

  • Erikoistarjouksia

Liveshoppailu –  markkinoinnin ja verkkokaupan tärkein globaali trendi.

Lähitulevaisuudessa liveshoppailu tulee olemaan todennäköisesti tärkein tapa valita ja tehdä ostoksia verkossa. Siksi uuden mallin käytöstä voi tulla brändien edistämiskeino jo vuonna 2023.

Lue myös nämä:

blog-post-image
Asiantuntija
Pilviasiantuntijan rooli liiketoiminnan tukena

Yksi tarjoamistamme palveluista on “Cloud Expert Service”, joka on Skillwellin Amazon Web Services (AWS) konsultointiin ja kehitykseen keskittyvä...

blog-post-image
Asiantuntija
AWS
Well Architected
Tiimi
AWS Well-Architected Review:n arvo yritykselle

AWS Well-Architected Review:n sekä Skillwellin tavoitteena on auttaa asiakkaitamme seuraamaan Amazon Web Services:n määrittämiä parhaita käytänteitä.

blog-post-image
Uutiset
Tiimi
AWS
SaaS
AWS re:Invent SaaS -näkökulmasta

Jari Ikävalko osallistui tämän vuoden AWS re:Inventtiin keskittyen software as a service (SaaS) -aiheisiin esityksiin ja työpajoihin, sekä...

Kauppakatu 39

40100 Jyväskylä

© Skillwell Oy 2023