AWS-polkuAWS Kickstart - AWS Polku
AWS Kickstart
AWS Go Live - AWS Polku
AWS Go Live
AWS Data and AI Boost - AWS Polku
AWS Data & AI Boost
AWS Cloud Native Transformation - AWS Polku
AWS Cloud Native Transformation
AWS Future-Ready - AWS Polku
AWS Future-Ready
AWS PilvipalvelutAWS integraatiot - AWS Integration Platform
AWS Integraatioalusta
AWS konsultointi ja ylläpito - Skillwell Cloud Operations Service
AWS Konsultointi ja Ylläpito
Skillwell Well Architected Review
AWS Well Architected Arvio
SaaS palvelukehitys - SaaS Development Service
SaaS Palvelukehitys
Tekoäly- ja asiakaspalveluratkaisutSkillwell Generative Ai - Generative Ai
Generatiivinen Tekoäly
Skillwell Amazon Connect
Amazon Connect
Skillwell Smart Customer Service
Älykäs Asiakaspalvelu
CONTROL PLANEUniversal SaaS Control Plane
Universal SaaS Control Plane
KALUSTONHALLINTAFleet management
PEKAS
VideoratkaisutVideoratkaisut - Skillwell LIVEL Services
LIVEL Services
Ajankohtaista
Referenssit
Blogi
Tietoa meistä
Ota yhteyttä

Skillwellin podcast-sarja startupeille ja kasvuvaiheessa oleville yrityksille jatkuu! Neliosaisessa sarjassa pureudutaan kasvuyritysten haasteisiin ja niiden ratkaisuihin.

#Skillcast on Skillwellin podcast-sarja, jonka jokaisessa osassa vierailee it-alan asiantuntijoita ja vaikuttajia. Vieraan kanssa keskustellaan ajankohtaisista aiheista ja haasteista, joita yritykset arjessaan kohtaavat.

Sarjan kolmas osa on nyt kuunneltavissa. Jaksossa vieraanamme on Flashnoden toimitusjohtaja, Paytrailin perustaja, sarjayrittäjä ja sijoittaja Lennu Keinänen. Lennun kanssa keskustelemme aiheesta, josta hänellä todellakin on kokemusta - bisneksen skaalaamisesta. ‍ Kuuntele kolmas osa:

https://soundcloud.com/skillwell/skillcast-lennu-keinasen-vinkit-bisneksen-skaalaamiseen?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

“Kun bisnestä lähdetään skaalaamaan kaupallisen mallin pitää olla vahva. Matikan homman taustalla tulee toimia - markkinointi-investointien täytyy tuottaa tulosta.” Keinänen aloittaa.

“Tärkeimmät liiketoiminnan mittarit siinä kohti kun ajatellaan bisneksen skaalaamista ovat CAC (Customer Acquisition Cost) eli asiakkuudenhankintahinta ja CLV (Customer Lifetime Value) eli asiakkuuden elinkaaren arvo. Esimerkiksi jos asiakkuuden ensimmäisinä vuosina CLV on kolminkertainen CAC:hen verrattuna, silloin tietää että nyt kannattaa painaa kaasua” Keinänen selittää “Jos myynnin ja markkinoinnin eteen joutuu koko ajan tekemään hirveästi työtä, eikä bisnekselle löydy omaa imua, voi olla ettei bisnestä saa skaalattua. Markkina voi olla liian kilpailtu, tai ehkä tuore ei resonoi riittävästi asiakastarpeeseen.” hän muistuttaa. 

#Skillcastin viimeisessä jaksossa vertaillaan startupin ja ison yrityksen haasteita. Mukana keskustelemassa Juha Harju Woolmanilta.

Skillwell on 2018 perustettu timanttinen tiimi Jyväskylästä. Asiantuntijoillamme on vahvaa osaamista digitaalisista palveluista, AWS-pilvipalveluista ja integraatioratkaisuista. Yritykset tuntevat meidät luotettavana ja ajassa mukana olevana IT-kumppanina.

skillwell suomen vahvimmat platina

Kauppakatu 39

40100 Jyväskylä

© Skillwell Oy 2024

Hei! Haluaisitko keskustella tilanteestasi ilmaisessa palaverissa?

skillwell icon