Jokaisella yrityksellä on omanlaisensa tarve sovellukselle tai digitaaliselle palvelulle. Esimerkiksi jälleenmyyjä haluaa kasvattaa keskimääräistä ostoksen kokoa ja lisätä myyntiä, kivijalkakauppa haluaa houkutella lisää asiakkaita, suuri palveluntarjoaja haluaa lisätä asiakasuskollisuutta tai kaupunki haluaa lisätä turismin määrää, käyttökohteita on lukemattomia.
Sisällysluettelo
Markkinoiden laajentaminen, uusien asiakkaiden houkutteleminen ja myynnin lisääminen
Asiakasuskollisuuden lisääminen
Tärkeää dataa ja analytiikkaa
Markkinointi- ja viestintäkanavat
Liiketoimintaprosessien optimointi
Miten kehitämme sovelluksia Skillwellillä
Tilastokeskuksen mukaan Suomessa 93 % 16-89 -vuotiaista käyttää Internetiä ja puhelinta päivittäin. Ihmiset viettävät keskimäärin 3,7 tuntia päivässä puhelimensa ääressä, pelaamalla pelejä, lukemalla uutisia, chataten ja käyttämällä erilaisia sovelluksia. Asiakkaiden suosimien paikallisten- tai verkkopalveluiden lisänä toimiva mobiilisovellus antaa yritykselle mahdollisuuden parantaa asiakaskokemusta ja laajentaa asiakasryhmää.
Kun otetaan huomioon nämä teknologiset suuntaukset ja liiketoiminnan tarpeet, räätälöidyn sovelluksen kehittäminen myös yrityksen sisäisten prosessien optimoimiseksi tarjoaa lukuisia etuja. Tällainen sovellus voi toimia keskeisenä työkaluna, joka yhdistää liiketoiminnan eri osa-alueet saumattomasti yhteen. Sovellus voi mahdollistaa reaaliaikaisen tietojen keräämisen, analysoinnin ja jakamisen eri osastoille, mikä johtaa parempaan päätöksentekoon ja tehokkaampaan työnkulkuun.
Mietitkö vielä, kannattaako yrityksellesi kehittää mobiilisovellus tai digitaalinen palvelu?
Tässä artikkelissa avaamme etuja, joita eri tyyppiset digitaaliset palvelut voivat tarjota yrityksellesi.
Mitä liiketoimintatehtäviä voidaan ratkaista mobiilisovellusten avulla?
Markkinoiden laajentaminen, uusien asiakkaiden houkutteleminen ja myynnin lisääminen
Mobiilisovellus on kanava, jonka kautta voit kasvattaa yrityksen tulosta. Sovelluksen avulla voit pitää asiakkaat jatkuvasti ajan tasalla yrityksen tapahtumista lähettämällä tärkeitä uutisia, ilmoittamalla säännöllisesti kampanjoista ja erilaisista markkinointikampanjoista. Nykypäivänä käyttäjät arvostavat erityisesti tiedon saannin ja käytön helppoutta. Sovellukset vastaavat tähän tarpeeseen erinomaisesti, mikä kannustaa käyttäjiä sitoutumaan palveluusi yhä paremmin. Jos kilpailijalla on jo oma sovellus, mutta sinulla ei ole, voit menettää potentiaalisia asiakkaita kilpailijalle.
Asiakasuskollisuuden lisääminen
Sovelluksen avulla yritys voi tarjota jokaiselle käyttäjälle henkilökohtaisen käyttökokemuksen. Tämä sisältää suosituksia, erikoistarjouksia ja alennuksia, jotka perustuvat asiakkaiden mieltymyksiin ja käyttäytymiseen. Tämä henkilökohtainen lähestymistapa rakentaa asiakasuskollisuutta ja voi lisätä toistuvia ostoja.
Esimerkiksi, voidaan hyödyntää personointityökaluja täysimääräisesti lähettämällä push-ilmoituksia uusista kampanjoista ja alennuksista, tai voidaan tarjota sovelluksen asentaneille käyttäjille pääsyn eksklusiivisiin tarjouksiin ja erikoisbonuksiin.
Jos ihmiset haluavat saada lisätietoja yrityksestäsi tai tarjoamistasi tuotteista ja palveluista, he voivat tehdä sen milloin tahansa mobiilisovelluksen kautta. Jatkuva vuorovaikutus lisää uskollisuutta, ja hyvä uskollisuus puolestaan piristää myyntiä.
Tärkeää dataa ja analytiikkaa
Sovelluksen avulla yritys voi kerätä paljon hyödyllistä tietoa analytiikkaa varten. Näin saat esimerkiksi selville, mitä tuotteita asiakkaasi ostavat eniten. Ja myös kuinka paljon aikaa he viettävät sovelluksessa. Tai jopa mitä ominaisuuksia käytetään eniten ja mitkä ovat vähiten suosittuja?
Seuraamalla ihmisten vuorovaikutusta sovelluksesi kanssa voit ymmärtää, kuinka voit parantaa sitä parantaaksesi käyttökokemusta. Asiakkaiden ymmärtäminen on avain menestykseen kaikilla liiketoiminta alueilla.
Markkinointi- ja viestintäkanavat
Sovelluksia voidaan menestyksekkäästi käyttää bränditietoisuuden lisäämiseen erilaisten markkinointikampanjoiden avulla. Näin laajennat potentiaalista asiakaskuntaa ja kehität heidän kanssaan luottamuksellisia suhteita.
Tosiasia on, että oman sovelluksen kehittäminen on joka tapauksessa mainostuksen vaihe, sillä sen avulla voit käyttää muita markkinointityökaluja. Tässä yhteydessä mahdollisuus saada palautetta käyttäjiltä on erityisen arvokasta.
Liiketoimintaprosessien optimointi.
Tai ehkä sinun on kehitettävä sovellus työntekijöiden vuorovaikutukseen tiimin sisällä sekä prosessien seurantaan ja hallintaan? Esimerkiksi tiedostojen ja tietojen vaihtamiseen ja tiettyjen tilastojen keräämiseen. Ohjelmistolla voidaan tehokkaasti organisoida ja automatisoida monia liiketoimintatehtäviä.
Internet of things (IoT) muuttaa tapaa, jolla yritykset optimoivat prosessejaan. Yhdistämällä fyysisiä laitteita, antureita ja koneita digitaaliseen maailmaan, IoT mahdollistaa reaaliaikaisen tiedonkeruun, analyysin ja viestinnän. Tämä tietovirta antaa yrityksille mahdollisuuden saada oivalluksia toiminnastaan, mikä mahdollistaa informoitujen päätösten tekemisen, tehokkuuden parantamisen ja työnkulkujen virtaviivaistamisen. Olipa kyse sitten laitteiden suorituskyvyn seurannasta, varastosaldon seuraamisesta tai jopa huoltotarpeiden ennustamisesta.
Yksinomaan yrityksen sisäistä käyttöä varten suunniteltujen palveluiden kehittäminen on melko yleinen käytäntö. Näin voit esimerkiksi varmistaa jatkuvan vuorovaikutuksen työntekijöiden välillä heidän nykyisestä sijainnistaan riippumatta.
Miten kehitämme sovelluksia Skillwellillä
Meillä on monen vuoden kokemus erilaisten ohjelmistojen ja sovellusten kehittämisestä. Lisäksi olemme osa AWS SaaS Factory -ohjelmaa, joten käytämme kehitysprosessissa viimeisimpiä ratkaisuja.
Jos olet valmis kehittämään sovelluksen ja haluat keskustella sovelluksen ideasta sekä selvittää juuri nyt paljonko sovelluskehitys maksaa, ota meihin yhteyttä yksilöllistä arviointia varten.